Down to content

MÜŞTERİYE FAYDALARI

Gerekli yüzey dayanım değeri elde edilmiştir, ayrıca değişken zemin koşullarından dolayı oluşabilecek farklı oturmaların etkisi azaltılmıştır.

PROBLEM

Deniz üzerine dolgu yapılarak alt zemin oluşturulan Türkiye'de ilk havaalanı projesi olma özelliğine sahiptir. Taksi, pistler ve park alanları gibi tüm yapıların platformları kaya dolgusu üzerine yerleştirilmiştir. Alt zemin stabilize edilmezse en üst kısımdaki beton kaplama için farklı oturma sorunu çok büyük bir problem olabilecektir.

ÇÖZÜM

Bağımsız agrega katmanı içinde TriAx® geogridlerini içeren Tensar MSL (Mekanik Olarak Stabilize Edilmiş Katman) kullanılarak 'daha güçlü' temel katmanı oluşturulup gerekli şartnamelere uyulması sağlanmıştır. İkinci fayda olarak, MSL dayanımı az olan alt tabakadan dayanımı daha çok tabakaya geçişlerde oluşabilecek potansiyel farklı oturmayı azaltmaktadır.

PROJENİN TANIMI

Yaklaşık 13 milyon ton kaya dolgu havaalanı yapısını desteklemek için kullanılmıştır. Taşeron firma, en üstteki betonarme kaplamayı etkileyebilecek farklı oturma problemini çözmek için bir çözüm aramaktaydı.

Bu tip uygulamalardaki eşsiz deneyimi ve uzmanlığı ile Tensar kırma taş katmanı seviyesinin içinde 2 kat TriAx Geogrid kullanılmasını önerdi. Bağımsız agrega katmanı, dayanımı daha iyi temel katmanı oluşturmuştur ve potansiyel farklı oturma problemini azaltmıştır.

Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü, taşeron firmalar Cengiz İnşaat ve IC İçtaş İnşaat tarafından yapılan başvuru ile Tensar çözümünü onaylamıştır. 72,000 m2 Tensar TriAx Geogrid, Giresun-Ordu Havaalanı Projesinde kullanılmıştır. Malzemenin montajı için harcanan zaman önemsenmeyecek kadar azdır.

Tensar TriAx geogridlerinin altıgen yapısı ve üçgen açıklıkları, sıkıştırılmış granül dolgu içine yerleştirilince tüm yönlerde mükemmel dayanım sağlamaktadır. Oluşturulan MSL ile daha sağlam bir katman oluşturularak farklı oturmalar kontrol altına alınmaktadır.