Demiryolu Hattı Desteklenmesi
Dünyanın heryerindeki demiryollarında hız sınırlamasına ve pahalı trafik kesici bakım işlemlerine yol açan nedenlergenelde kötü hat geometrisi ve yerinden oynayan demiryolu hattıdır. Fakat, Tensar teknolojisi demiryolu bakımını büyük ölçüde azaltmaktadır. Bunun nedeni de İngiltere de Network Rail ve dünyaki Ulusal Demiryolu Kurumları tarafından onaylanan çok geniş bağımsız araştırmalar ve geliştirmelerdir. Özellikle geniş açıklıklı Tensar TriAx TX190L geogrid, balastın yatay hareketini limitleyerek yerinde kilitler ve hattın yerinde durmasını sağlamaktadır.
Nasıl faydalanabilirsiniz
Geleneksel demiryolu hattı inşaatına göre mekanik olarak stabilize edilmiş balast şunlara sahiptir:
- Hat geometrisini daha uzun süre korumaktadır
- Balast oturma oranını azaltmaktadır
- Balast bozulmasından dolayı bakım ihtiyacını azaltmaktadır
- Bakım aralığını yaklaşık üç kat arttırmaktadır
- Balastı 20 seneden fazla süre stabilize etmektedir
Yeni hatlar
Zayıf veya değişken zemin üzerine yeni hat inşaatında Tensar TriAx geogridleri, granül alt-balast katmanlarını mekanik olarak stabilize etmektedir ve kalınlığını üçte bir oranında azaltmaktadır. Ayrıca Tensar geogrid sistemleri, mesnet temellerinin toprak güçlendirmesini sağlamaktadır.
Nasıl faydalanabilirsiniz
Geleneksel demiryolu hattı inşaatına göre mekanik olarak stabilize edilmiş alt-balast şunlara sahiptir:
- Aynı taşıma kapasitesini elde eden alt-balasta göre inşaat süresini ve maliyetlerini azaltmaktadır
- Daha az zemin hafriyatı olmaktadır ve sonuçta daha az atık ortaya çıkmaktadır
- Daha az malzeme kullanımı sayesinde sürdürebilir çözümler sunmaktadır